By: MAZRINA HJ SALLEH

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 25-Dec-2007 14:57 Email | Share | Bookmark

 
 
 
 
 
ni projek minggu lepas,menerima tempahan telor pindang ( 1000 biji )...kalau biasa dgn org johor tahulah apa dia telur pindang ni..kadang2 org panggil telur busyuk..sbb depa tak biasa tapi sekali dah rasa pasti nak lagi...kendurinye hari ahad lepas 23 dec 2007 tapi stat rebus hari selasa yg lalu ..(18/12/07) kira2 beberapa hari lagi sebelum kendurilah...ramuan cam biasalah nak wat telur ni...tapi nantilah kalau ada masa yee....

telur ni dia beli sendiri ,kita just ambil upah rebus sahaja, yg oder ni pun org johor gak tp cam biasalah org kalau wat keja kawin pasti sibuk yg amat...jadi ambil jalan mudah tempah sajalah...
cuma yg jadi masalahnye telur ni salah belilah...yg sesuai wat telur pindang ni telur yg kecik tu,
kulit dia tebal skit/keras dan warna yg seakan -akan oren tu...ni lah akibat guna telur saiz A...habis
banyak pecah daaa...belum rebus lagi dah bnyk retak...belum lagi cik Walin dan Iman tolong
masukan dlm periuk...walin lagi best sedang saya leka dok masukan telur tu satu persatu...pukkk...
dia balik telur tuu..kat dlm periuk ,konon2 nak tolong...sedap sungguh dia baling cam baling bola..lak..yg telur kuning..elok je terletak...
ni buat kat rumah kkk ,sbb kalau buat kat rumah sendiri ni..maklumlah sapa nak tolong,kat sana ada gak yg boleh diharapkan...pagi2 dah angkut tong gas,mak aiii patah pinggang /angkat periuk..
kejap2 gi kedai beli barang yg terlupa..rebus telur ni 3 hari wehhh.....api kena buka kecikk je..takleh beso2 nanti meletop2 telur tu kat dalam..dan bila selesai ,cukup pantang larang merebusnya...kasi tos air dia pastu basuh , terus letak kat tray telur...soknye jumaat malam customer tu jemput...lupa nak cakap ..siap pesan nak masin skitt...kalau tak masin tak beshhh..plak...

kalau dah menaip takleh setop le plak..apalagi kita layan jelah gambo ni...













View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net