By: MAZRINA HJ SALLEH

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 12-Feb-2008 08:10 Email | Share | Bookmark

cuti raya cina banyak betul majlis....

7.2.08

mase kat tmn mini malaysia, perut masing2 dah berlubang...dok melilau cari parking baik punye
nak bersantap...dptlah satu tmpt redup, masa tgh makan2 bekal yg dibawa..tut..tut..hp bunyi..
aikk sapelah yg tepon org tgh lapor bebenor ni..
aku - allloo....ahh..makkk..
mak - dah bertolak ke belum,ni dekat rumah kau lagi ke...
aku - takkk kat melaka...tgh makan...
mak - yelah tak telipon buat risau org je...jadi balik ke tidak...
aku - balik..balik ..lepas makan ni balik le...'
mak - haa..yelahhhh...

haaa..tulah kk lah tak telipon mak, sapa suruh...dah dekat pukul 2 tak sampai2 lagi.....
sampai rumah mak...sume dok pakat sengeh2 malu jumpa mak..,sume org terus lepak,yg anak2
mcm ada tenaga terlebih tak tahu penat langsung..main..main..main je kerjanya...

8.2.08 2

ari tak de apa ,pagi wat sarapan meehoon goreng..terus masak2 apa yg patut sbb dapur ari ni
banyak sessi memasak...cina order satay 200 dan kari ayam 5 ekor...nak deliver tengahari ni


gambar ni mase tgh bakar satay ayam ..bakar je ada yg ngap...bakar je ada yg ngap...ni bile nak cukup oder ni...ramai no tetamu....petangnye plak sediakan tempahan cina nak 2000 cucuk satay ayam/daging landak ...malam kami reramai gi jamuan makan cina tu...cina ni kawan baik abang...selalu bagi buah2an
sebab dia adalah taukeh buah utk export ke singapore...jd berkotak2lah buah limau kat rumah tu...tapi tak dapat angpaulah..dia sibuk agaknye...dapat bagus gak he..hee..adalah nasi minyak,
kurma daging,kari kambing.,ayam msk merah,acar dan apalagi buah2 le...rumah makkk aiii...bak kate abang aku pun, orgnye selekeh je..umor pun muda lagi ...anak kecik2 lagi tapi rumah ...siap ada tmn lagi tu..tu yg aku takleh tunggu lama2 kat rumah tu..taulah bwk budak2 ni,bukan nak makan pun ...sudah makan cepat2 balik...lagi lama lagi sedap dorang main..

9.2.08

hari ni tak taulah tak leh tido...bgn kul 5 pg, trus rebus ikan kembung,rebus laksa,masak air..
wat kuah lontong , sbb nasi impit lebihan makan satay semalam bnyk lagi tak berusik langsung,
org bnyk makan satay je...cina tu pun taknak nasi impit tu..nak buat apakan...
dah siap sume..oleh kerana aku yg masak trus le sarap sbb nak cepat nak gi rumah kkk sulong aku
nak pinjam oven nak bakar kek c iman..ari ni hepi besday dia yg ke 7 thn..dah siap sume pukul
12 jugak baru balik rumah mak..ala tak jauh dlm 3 mint je naik motor.. ...
trus wat topping kek...panaskan kuah laksa sbb iman dah takleh tahan nak makan...
kat rumah memang tak masak apa2..sbb pukul 3 ni nak gi kenduri aqikah kat paya redan..
besan kkk no 5..menu dia nasi minyak jugak..ada kambing ada lembu..dan kuih2...





10.2.08

waaahhh malas betul nak balik...dah besh dok kg ni...siap2 sume gerak balik KL pukul 3 ptg masuk
highway tol pagoh...



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net