By: MAZRINA HJ SALLEH

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 17-Mar-2008 16:42 Email | Share | Bookmark

percutian ke pulau pangkor...

seramai 17 org ahli rombongan sumenye...en.samsul tgh bayor tiket feri...yg bersepah tu ahli kelab le..

day 1- 15hb mar 2008

bangun tido pukul 4.30 am..terus masak air, keluarkan bahan2 untuk buat burger daging/ayam dan kebab ayam untuk bekalan ...tapi satu gambar makanan tu pun tak ambil pasal dah tak sempat...pasal nak siap cepat...mana nak kejut yg kecik yang besor... sambil2 tu sempat basuh baju lagi...siap mandi cuma tunggu subuh je..budak2 ni cakap nak jalan cepat bangun takyah terpekik terlolong...yes sir !!! je...
pukul 6.35 am terus gerak menuju ke sabak bernam jumpa mak/pak mertua dan yg lain2..diaorg tunggu di sana..dirumah cik but ( adik mak mertua ku)..sampai di sabak bernam dlm pukul 8.30 pagi
kot lebih kurang...itupun sempat singgah stesen mnyk..maklumlah perut wat ragam..sepanjang jalan lengang,kabus yg banyak...dan apalagi poster PRU yg tak turun2 lagi...
dan yg penting en. samsul merempit mcm dah tak hinggat dunia sampai yg dlm kete ni mcm nyawa2 ikan...eh ..lupa nak cakap banyak betul polis wat sekatan yee...cari apa ntah...

JETI LUMUT

sampai kat jeti lumut lebih kurang 10 pg..trus call en.farid kami dah sampai...selesai parking kete..kami terus ke office en.farid settle balance duit chalet ( 4 standard / 1 deluxe )...selesai semuanya kami pi beli ticket feri..17 org - 15 dewasa / 2 kanak2 free..rm 10 pergi balik...yg kelakornye menonong kami semua
naik feri ni tak tanya2 trus naik letak segala beg...dalam 15 min..pak mertua tanya betul ke naik feri ni
kat laki aku..ntah dia jawab...tak sedap hati pi tanya org..tanya punya tanye..betuuullllllll salah naik daaa..
ini feri pergi telok dalam la....maka sume org pun terpaksa berkejor semula dgn beg2 yg beratnye ke satu lagi feri...sampai sana makk aiii....ramainye tgh tunggu turn nak naik..tapi nasib baik ada lagi tmpt duduk
yg tak bestnye iman / walin payah nak tgk kat luar..tertonjet-tonjet...

PULAU PANGKOR

sebaik tiba di jeti pangkor..kami terus dapatkan taxi ( van ) - satu taxi rm 20...so ambil 2 taxi jadilah
rm 40..oleh kerana en.syamsul ketua rombongan...dialah yg kena hulurrr...sampai di destinasi chalet kami di TELUK NIPAH - FLORA BEACH RESORT...tersangkut lagi daa...bilik belum kemas lagi..org tak kuo lagi..maka kami sume org letak beg2 kat reception, terus ke pantai isi perut dulu. sume org dari subuh lagi lum makannnn....krung..krang..krung..krang... berlubang perut ni..
dah selesai makan kami balik bilik utk ambil kunci..masuk bilik..booommmmm.....taqkleh tahan dah
penat giler / kenyang pun yee.....baru nak lelap mata...si iman/walin bising cepat la..cepat la..
kita nak mandi ni..dia dah takleh tahan..di pujuk tgh panas sgt kat luor tu pun dia tak moo dengor dah..
tau nak mandi je..nak tak nak kul 2 lebih kurang dengan panas teriknye...kami 4 beranak pi gak..
sume yg lain kat bilik memasing berehat/tido jap...kami terpaksalah melayan anak2 ni...
ahli yg lain dah sampai kat laut nak mandi, tapi tak jadi sbb nak naik boat nak gi scuba..p/mertua ajak
sama..emm malaslah...lagipun budak2 ni sedap mandi/main...tinggallah kami 4 beranak...
sedor tak sedor dah kul 5.45 ptg...yg scuba tak balik lagi ..perut dah berlubang ni...ngam2 kat tmpt kami mandi ada warung pak/makcik jual makanan...kami order 4 laksa / teh o panas/tarik / abc dan 2
cendol..kecian anak2 aku mcm dok somalia.

.biasalah lepas mandikan..harga pun oklah..selesai makan kami balik semula ke bilik mandi dan rehat jap....pukul 6 lebih kami berempat kluor lagi..perutnye asyik mintak diisi je...iman mintak blikan sotong bakor - 3 ekor /rm 2, air kelapa / jagunglah ..memcm dia mintak..tapi kita beli yg ni je...

lempeng pisang - rm 1.00 besao gak...dibakar dalamnye inti kelapa skit...wangi je gitu bau dia..
sapa2 yg rajin trylah wat...pisang apa ke nama aku tak tau tapi yg ada biji tu....
mlm kami 4 beranak pakat tido sampai pagi...

ni pukul 6.20 pagi

[/color]day 2- 16hb mar 2008

kul 7 pgi dah siap mandi sume..anak2 je tak mandi lagi ..keluor cari sarapan...ramai gak yg jual sarapan ni..kami pakat gi satu warung jual nasi lemak...en. syamsul makan nasilemak samalah ngan kita yg walin nak meehoon
iman lak wat hal tak moo makan/sarap..kami sarapan macam telan je tadek kunyah2...dengan air panasnye...dia sibuk ajak ke laut nak mandi lagi...pujuk cakap sejuk sgt..tadek dia nak mendengo kata lagi dah..cepatlah..cepatlah..ibu ni lambat sgt makan..eeeii geram betul haku...yg special nasi lemak
makcik ni harga RM 1.00 lah sebungkus daun pisang lagi tapi..ada tapi lagik..ada ikan goreng tu ...
kat Klang ni mana nak dapat kan...biasa kita akan cakap tmpt2 mcm ni mesti barang makanan mahal...
tapi sebaliknye...nak pulun 2 bungkus malulah..lagipun si iman ni takleh tgk org senang betul....
sudah je makan...trus jln2 kat tepi laut...iman cakap nak naik buai...pergilah bapak dia tolak plak....

dah puas main kami balik bilik kemas2 barang apa2 yg patut....iman ajak gi mandi lagi...dia ikutlah atuk/nenek dia gi mandi..en.syamsul dan kita adalah lepak kat bilik...pastu tak sedap hati..kami salin pakaian turun ke laut plak...tgk bebudak tgh main...iman cakap atuk blikan baju ngan adik..iman kaler
merah , adik kaler biru....uiihhh jimat duit aku..dan aku memang tadek beli2 baju pun..

yg terlondeh tu jgn renung lelama tau...

tadek keje...

p/s nanti sambung baliklah...nak jemput iman sekolah agama plak...