By: MAZRINA HJ SALLEH

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 9-Oct-2008 13:43 Email | Share | Bookmark

 
 
29/09

pagi siap2 kemeh baju sume...pack 2 beg besor..maklum le balik 2 rumah..4 kepala punye baju..
tghari gi gunting rambut...rambut raya.. ...sib baik org tak ramai, tanye asoo tu..rebonding..berapa hinggit..gatal betul haku nak wat rebonding dgn rambut skitnye..ching..chong..ching chong..wokaylah..aku pun wat..budak 2 org ni aku bawak sekali..
maklum le kalo gi kedai, laju je depa..sudahnye siap dkt kul 4 ptg..haduhh..busok lak tu bau ubatnye..tak pe le nak menten cantiknye pasal..
sampai rumah kemas barang2 siap..kul 5;30 ptg trus gerai balik sg tengi...en. syamsul kalo balik umah dia,
nak cepat sajek..sepatutnye walin masih sekolah lagi sok..tapi bapak dia tak sabor2 nak balik..aku cam biasa lagik lambat lagi baguihh.. ..
ikut tol bukit tagar ,ngam2 sampai umah siap parking lagik...azan pun bergema, menandakan waktu
berbuka puasa dah tiba..uihh bajet baiikk betul kita yeh ayahh..
malam lepas berbuka dok menganyam ketupat..baru ku tahu..selama ini rupa2nye en.syamsul
tak pandai ngayam ketupett..sbb apa selama ni umah mertua dok wat nasi impit je..pehtu aku apalagi, dok gelak sakan le ketawakan org tak reti ni..siap leh lawan sapa dpt bnyk dulu..sure le aku..menang..yg tahu bapak mertua ngan aku je..dah siap ngayam , aku pas kat adik ipor dok ketatkan ketupett tu...baikkk....

30/09..

pagi ni lak dok tolong buat keje kat dapor..siang itu cuci ini..sampai kul 3 ptg..relek jap ..pejam mato
sat...kumpul tenaga..ptg sambung masak tuk berbuka...
menu tuk sok adalah...jeng..jeng...
ayam masak merah
ayam masak rendang
limpa rendang
ketupat
nasi impit
lemang
satay ayam
sayur lodeh

menu berbuka ptg tu
mee goreng
lemang
dan lauk2 yg dah siap masak..

1/10

awal bangun, maklum le tak leh tidor ngan aman, dum sana..dum sini...jiran2 tetangga dok main..
lepas sarapan siapkan anak2 2 tu..dah tak sabor nak pakai baju raya ngan kasut raya..

- ni en. syamsul sedang tunggu bapak dia nak gi semejid..


- iman and walin....


- juadah yg disediakan tuk org meraban...


- koleksi sikut raya rumah mak mertua haku..


selepas meraban , kami bersiap utk ke Kg pasir panjang kat sg besar nun...ada family gathering belah
bapak mertua..kira2 kat rumah boyot iman & walin le..
sampai dlm kul 3 lebih..org masih tak ramai lagik...yg lain ada tgh sibuk dok sesi membakor..
menu ptg tu..
ayam / ikan keli / ikan cencaru / kerang / bakor
tomyam
nasi putih
sambal cicah - air asam
air tebuuu...yg ni wokay..

lama sgt nunggu yg lain..kami yg jauh dah sampai dulu..









ni kira2 gambar tak rasmi ,,,buhsan nunggu..shoot pun tak besh..

ni masa dah nak balik...wat kenangan sementara orgnye masih ada...



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net