By: MAZRINA HJ SALLEH

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 13-Oct-2008 00:03 Email | Share | Bookmark

 
 
 
2/10/2008

masih di Sg Tengi...lepas sarapan bersiap2 kemas barang sume nak balik kg..Pagoh..yaaaaaa.......bedabedooooo.... ...
tapi sebelum balik kg ..pergi rumah yoyot iman ( belah nenek ) plak kat Gedangsa...
dan pagi tu kami sempat beraya di 5 buah rumah kat Gedangsa...ate dah tghari mengikut
perjanjian mulut.. janji tetap janji .baliklah kami ke Pagoh..melalui tol Tanjung Malim terus
ke Shah Alam ...sebelum tu kena singgah kat Seksyen 18..ambil bibik kakak aku..tapi sebelum tu sempat ngap kat KFC 18...dlm kul 4 masuk balik tol ke JB...alahai kalo naik van cam ghini le..
terkedek2 takleh nak merempit...kalo naik kete..broommmmm...mau dr tanjung Malim sampai
Pagoh 2 jam je...sbb pernah buat....










sampai kat Pagoh dlm kul 6 ptg..sebenornye malam ni kat rumah mak ada open house..setiap tahun cam itu le rupanye...jadi aku tu selalu le terlepas dari jadi minah rewang...erkhh..khehh..khehhh..sbb balik selalu sampai ptg/malam...
menu malam tu..aku pun lupa..lupa ingat..sbb aku bedal mee hoon sup aje...(mkn kat dapor) yg menu lain dah letak kat luor..rasanye ada nasi impit,kuah lodeh,kuah kacang..ayam hutan masak
ungkepp..( aku tak makan benda ni sbb sibukkk)..daging kari..dan kuih raya..tahun ni tadek menu landak pun..( skang dah payah nak dapat)..
aku sibukk malam tu buat jualan hari raya...sbb aku dah pesan dekat diaorang/anak buah..duit raya simpan nanti aku bawak balik baju..cun2..punye..haa... sbb tu sampai aku lupa nak ambik gambor.
dah mcm lelong..lelong.. ..customer cilik keliling aku ni... ..murah2 le aku jual..
ada pun ambil gambor dlm camera abg aku..dlm simpanan aku tadek..
dan yg bestnye masing2 dah lupa nak makan... dan makanan pun licin kena belasah dik cina2 yg
datang...( kwn abg aku )... ..

3/10/2008

pagi ni aku bangun masak nasi goreng..he..he..pat pat siku lipat sapa cepat bangun/lapor dia yg dpt...
sapa yg lambat haa...makan le jejemput tu...aku kan bawak org jadi selamatkanlah laki aku dulu.. ...dlm kul 10 aku ambil tender masak ...aku masak le yg mudah je...khehh..khehh...satu poyok
besor aku masak tomyam campur...bahan2 mcm ayam letak skit je..janji sayur letak lebih dan yg penting kuah mesti cukup banyakkkkk....maklum le dlm rumah ni dekat 40 kepala...
lauk yg lelain tu kkk aku no 2/3/5/6 dan ipor aku masakkk...aku dah siap...boleh le . ..


yg ni pinggan aku...nak makan...besooor tuu...








ptg lak gi rumah kkk sulong aku..alaaa seminit dah sampai..
menu...ketupat( masak lagi tuuu...), ayam masak merah.daging rendang ngan mee bandong...air pon
air bandong soda....
jgn tak caya satu gambor kat pagoh ( org) tadek ambil...cissss...


4/10/2008

pagi ajak kkk aku gi pasor beli lauk...mak mertua aku nak dtg...jalan2 cari angin...
menu tghari ni...mee bandong muor ngan nasi campur...agaknye sume rumah menu mee bandong..
jenuh berapa kedai aku msk udang jeragau elekk...sib baik ada kat satu kedai tu...
tapi kami masih sempat ngeteh kat pagoh nasi lemak ngan roti canai...bertiga aku, laki aku ( pilot) ngan kkk aku...kkk aku siap pesan jgn cite2 kat bebudak( anak dia) ada plak yg nuntut nak roti canai kang...
kat rumah aku tak tau sarapan apa.. ..haa...haaa...kami dah kenyang...ZZZZzzzzzzz

sampai rumah aku pun bersilat ...masak rempah mee bandong...main taborrr je..
dan sepanjang hari tu masak mee bandong 3 kali sessi poyok besor tu...slurrppppp...

raya tahun ni memang tadek gi memana...sbb raya kedua kkk2 aku dah tawaf dulu sebelum aku balik
di tinggalkanye aku... ..



p/s gambor lain tungguuuu...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net