By: MAZRINA HJ SALLEH

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 24-Feb-2009 13:06 Email | Share | Bookmark

view separuh jln
anak buah yg dok kek kg
salam sume..

hari ni nak tunjuk gambor basi...basi lagi...
ni nak citer kebun mak kat kg nu..KG Raja Pagoh Muar..
gambor ni tangkap masa raya cina ...balik masa kenduri kawin ari tu..
nilah hasil usaha mak aku ngan abg aku kat kg..tanam skit2..dapat la hasil yg tak seberapa nih..

ni pon amik gambor masa hari yg dah nak balik klang..
pagi tu aku amik pucuk ubi..cili padi..buah limau kasturi..daun kunyit...serai je tak amik..
malas nak gali lubang...sbb yg kat rumah nih cam baru sgt..kat kebun kelapa sawit dah besor skit..
tau ajelah dayang2 dab pengawal istana ngikut jugak..aku halau balik pon tak makan saman..
depa nak join skali dpt gigit nyamuk nih..bukan aper tak pasal2 kang ada yg tanaman omak den
kena langgor ....depa bukan tahu pokok2 aper...main jln je...

jom la view gambor kobun omak den..apor yo yg adooo...







jgn tak tahu kat sinilah tmpt omak den ngail ikan...dari dulu hingga kini..dulu lagi gelap
penuh ngan pokok..hutan..gelap..tp sejak kes banjir dah diubah suai...cantik skit la..
maso den kecik2 kalo ayor paip tadek..tmptnyer sini lah den berkubang...
kalo masa dedulu nak gi belakang rumah sesorg errrr seramnyer tok sah citer la..
skang dah terang..sorg2 pon tak per...

shohhh,..shohh...balik aku kata balikkkkkkkkkkkkkk....nak kena marah ngan Tok Dah ker..




View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net